Thursday 9 June 2011

j0m jadi hamba ALLAH yang bersyukur..^_^

Korang, jom jadi hamba allah yang selalu bersyukur, betul lah, lately ni saya telah belajar menjadi orang yang selalu bersyukur dengan apa yang ada, takmo mengeluh especially mengenai penampilan diri, tak baik asyik komplen dengan apa yang kita ada kan, cuba tengok orang yang kurang upaya lagi kesian, so kita yang cukup sifat ni kenapa tak habis2 nak komplen, Allah s.w.t tu maha adil lagi saksama, dia cipta hambanya ada kekurangan dan kelebihan dalam diri masing2, pendek kata, dalam setiap diri hamba Allah s.w.t ni mesti ada kelebihan dan tak lupa juga kekurangannya, so kita tak perlu mendabik dada kalau kita ada kelebihan dari orang lain sebab jangan lah lupa pulak untuk melihat kekurangan dalam diri kita. Contoh senang nak bagi korang paham : saya dok tak habis2 perasan, saya lah cantik, jelita, tapi kekurangan saya pulak adalah tak berapa gemok  dan tak berapa nak tinggi (pendek ler), tapi alhamdulillah dalam gemok dan pendek ni semua sifat saya mencukupi.


Ok, saya bersyukur dengan apa yang Allah s.w.t dah kurniakan pada saya, kalau dengar saya komplen lagi lepas ni sila berkhutbah kat saya ye.

Tamat.

No comments:

Post a Comment