Wednesday 8 June 2011

SEK.MEN.AGAMA KG LAUT:)

sekolah menengah agama kg laut..atau nama famousnye SMAKL..huhu..
disinilah tempat saya menimba ilmu dan pengalaman bersama sahabat2 ku yang lain..
sekolah nie,tak lah kaya mana...bangunan pown taklah banyak sangat..tapi,walaupun sekolah nieh banyak kekurangannye..saya sayang sangat2 kt sekolah nieh..kadang2 duduk kat sekolah nieh memang banyak sangat cabaran dan ujian yang Allah bagi..tapi,saya ingat lagi pesan sorang akk gen4..jalan dakwah n tarbiyyah nieh tak di hamparkan dengan karpet merah,,sebaliknya kita kene harungi segala onak duri dalam kerja dakwah nieh..sampai sekarang pesanan tueh sy pahatkan dalam ingatan..terima kasih k.yumni :)..

sebelum masuk kelas..biasanye kami akan adakan row-call..hehe..setiap kali row-call,setiap pengawas yang bertugas minggu tueh akan bg laporan..kadang2 kena jugak marah..bila kena marah,semua senyap..!!haha..lawak betul..teringat pulak,masa saya f0rm 1..k.jamilah..k0mander krs untuk puteri..selalu lah jugak bagi arahan dalam row-call..dia selalau kata marah tueh tanda sayang..~~~!!huhu...lps kena marah dgn dia,last skali mesti dia cakap macam tueh...rindu nyew saat2 tueh...

banyak sebenarnya pengalaman yang saya lalui kat sekolah nieh..kalau nk cerita,mungkin sampai bila2 pown tak kan habis..huhu..biarlah pengalaman yang saya lalui tueh terpahat di ingatan saya..
yang penting,sekolah menengah agama kg laut is the best among the best lah..saya tak kisah duduk kt sekolah yang serba kekurangan..asalkan diri saya dan sahabat2 seperjuangan saya dapat tarbiyyah dan ilmu agama...tak lupa jugak..murobbi2 di sekolah nieh..terbaeklah..!!!mana nk cari murobbi2 macm kt sekolah nieh..dalam mengajar pown kadang2 selit jugak pasal akhirat..tak kira lah cikgu tueh mengajar agama atau deniah..semua terbaek bagi saya..!!!

k.hana' pown pesan kt saya masa chating kt facebook...dia kate hargailah smakl..hargailah dakwah n tarbiyyah yang kita dapat..ramai lagi orang kat luar sana nk masuk smakl nieh..tapi Allah pilih awadah..jadi hargailah apa yang ada di smakl..walaupun banyak kekurangan dari segi infrastruktur dan material..akhir sekali k.hana' pesan,kutiplah mutiara-mutiara yang ada di smakl...kembalikan balik biah solehah di smakl..

insyaALLAH..kami akan cuba untuk kembalikan balik biah solehah itu..~~!!

1 comment:

  1. Salam..sy berminat untuk menelusuri SMAKL. Sy ad seorang adik lelaki.sbelum ni dya sekolah di pondok..kemaman. Dan sy berhajat untuk memindhkannya ke skolah agama kg laut.. Jadi..mcm mana prosedur..serta syarat2 yg dikenakan ya? Syukron

    ReplyDelete